Alices sommarfavoriter!

Varje sommmar hittar man oftast några få saker, som känns... perfekta. Dom gör livet lite enklare. Helt enkelt som ens egna överlevnadskit. Här tänkte jag visa mina favoriter som hjälpt mig på traven i sommar!



sommar!



1. Efter en dag i solen är det alltid skönt att få ta en svalkande dusch, efter smörjer jag gärna in mig med Niveas Moisturising After sun lotion. Luktar gott, kyler ner och bevarar den solbruna färgen längre!

2. Svalkande sommar-glassen framför alla är äntligen tillbaks, Calippo Cola! Mums, svalkar som tusan. Billig är den också.

3. Godaste, fräschaste, cleanaste och somrigaste parfymen är såklart underbara Amazing Grace från philisophy. Som otur är tappade jag den på parkeringen när den bara var två dagar gammal. Köpte en ny, men nu har jag ändå lagt ner nästan tusen spän på en parfym. Men det är den (nästan) värd..

4. H&M/Divideds ribbade linnen har jag knappt kunnat vara utan i sommar. Har i vitt, turkos, mörkgrön, grå.. ja ni hör ju själva. Otroligt sköna, tunna och billiga!

5. Jag kanske inte har den typiskt svenska-huden om man säger så. Min hy är olivfägrad, blir ALDRIG röd eller bränd och den blir brun länge. Därför behöver jag inte så stark spf. Min kompis tipsade mig om den här underbara lilla saken. Nivea Carotene Sun Lotion. Nej, det är inte sololja,. Ja, det är morotsextrakt i som gör att man blir mycket brunare, även bara av att ta på krämen (nästan..). Spf´n är bara fyra så ni fräkniga och lättbrända där ute bör kanske akta er, men för mig är den perfekt!

6. Här stämmer inte riktigt bilden, men tuben längst till höger handlar det om. IsaDoras (tro det eller ej) vattenfasta creme ögonskugga i färgen Marbled Stone går hem hos mig. Sitter som berget efter många timmars bad och sol. Snygg rostig/beige/brun/metalic färg som är otroligt dryg. Ett kap!

7. Butterfly kisses från DuWop behöver kanske ingen närmare presentation. Übersmart att det är tre små i olika fäger (dom snyggaste!) , istället för en stor!

8. Här är inte produkten på bilden exakt densamma som den jag menar, men otroligt lik. Det är en guldig efter-inpackning för blondiner från gliss. Skyddar håret mot solen, ger det skimrande glans direkt och gör det mjukt.

9. En sista sak som jag tyvärr inte hittade någon bild på var H&Ms leopard scarf/hår-sjal. Super snygg och precis rätt storlek för att knyta runt håret(som solskydd) eller runt halsen.



Kommentarer
Postat av: Cassandra

Åh, vad fint du har gjort!

Btw: var det dig jag såg i sturegallerian? (Kikandes på havaianas?)

Postat av: Emma

Har också kört på Niveas after sun - riktigt bra! H&M baslinnen kan jag däremot inte hålla med om, alla mina och vänners har gått sönder :/

2006-08-04 @ 02:42:53
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: valeria

tack för din söta kommentar om att långa tjejer borde bära klackar o de :D! har tagit till mig den och faktiskt köpt ett par klackskor på rean, älskar dom o tänker använda dom flitigt :D!!

2006-08-04 @ 13:35:29
URL: http://valeriafashionvictim.blogg.se
Postat av: Estelle

Fint collage!

2006-08-06 @ 23:05:11
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Alice

Cassandra: Tack. Haha, det var nog jag! ;)
Emma: Okej, det kan jag håll mig dig om - alltid i sömmen därnere. Men vafan, mig gör det inte när jag bara går omkring på landet ;)
Valeria: Tack så mycket, och du, lycko dig säger jag. Både angående att du har hittat snygga klackskor och din längd!
Estelle: Tackar

2006-08-09 @ 18:14:30
URL: http://alicepeearla.blogg.se
Postat av: Alice

8399: Tack!

2006-08-29 @ 23:48:16
URL: http://alicepeearla.blogg.se
Postat av: Mimmi

Fan vad wannabe Ebba von Sydow, du är en bluff som tar efter andra!

2006-08-31 @ 20:55:11
Postat av: Alice

Mimmi: Tyvärr, jag är BARA wannabe myself hörru!

2006-09-02 @ 11:17:00
URL: http://alicepeearla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback